dijous, 4 de desembre del 2008

Videojocs: bons o dolents?

Actualment,la visió dels videojocs està canviant, es creu que els videojocs no són tan dolents com es poden pintar des de un punt de vista més antic. A la revista "aula de innovación pedagógica" (número 176, novembre 2008) es parla sobre el tema analitzant tot tipus de detalls sobre els videojocs, gèneres, tallers per famílies, etc.
A la revista agrupen diverses experiències al voltant dels videojocs. En la actualitat, els videojocs tenen un espai important d´experimentació per nens i joves. Nens i joves de arreu del mon amb cultures molt diferents juguen entre ells, ja no es juga només amb la màquina, si no a través d´aquesta.
Els jugadors han de desenvolupar noves estratègies per interpretar nous missatges i relacionar-se amb els altres ja que els videojocs utilitzen nous codis i noves estructures sintàctiques.
Des de l´escola es pot treballar l´alfabetització digital, de fet, en algunes escoles es comencen a treballar per tallers amb les famílies per donar a conèixer que existeixen jocs de molts tipus.

Un article a noticias.com de Rosana Lecay parla del tema dels videojocs com una eina estimuladora que afavoreix la motivació, el treball en grup i l´aprenentatje col·laboratiu del nen. Els videojocs estan desvaloritzats i no es veuen aquests beneficis.
Aquesta article també parla de que la tecnologia dels videojocs ha de ser utilitzada pels nens de forma positiva i perquè afavoreixi el desarroyament d´aquests.

L´article complet el trobareu aquí:

http://www.noticias.com/opinion/tecnologia-y-educacion-ih.html